reklama

Jsme na Facebooku! Koukni, co je nového.

Seriál na Studenta.cz VŠ studenti: Jak žijí a co chtějí od života? Pomozte nám to zjistit!

 

Seriál na Studenta.cz

Studenti a vzhled: jsme povrchní generace, které záleží jen na tom, jak vypadá?

Studenti a vzhled: jsme povrchní generace, které záleží jen na tom, jak vypadá?

Jsme povrchní generace, které záleží jen na tom, jak vypadá? Nebo se nás to naopak vůbec netýká? Cvičíme, jíme zdravě, navštěvujeme estetické kliniky? A vybíráme si partnera jen, i, anebo vůbec podle vzhledu?
Kult těla, fitness šílenství a body shaming jsou hlavní témata březnového vydání časopisu Studenta a my vám přinášíme další témata.

Všechny díly seriálu zde

#instafit. Jak mladí vydělávají na Instagramu

27.3.2017 / Studentský život

Ještě před několika lety byli mladý kluk s vysekaným břichem či pohledná dívka s pevným zadečkem známí pouze v okruhu svých blízkých. V dnešní době je díky internetu zná celý svět. Navíc už nemusí chodit do školy ani do práce. Celý den tráví ve fitku, a to jim bohatě stačí, aby si vydělali na celý život. 

Instagram, oblíbená sociální síť na sdílení fotografií přinesla mladým fitness modelům možnost obrovských výdělků. Ti nejlepší z nich mají na Instagramu několik milionů sledujících, což neuniklo ani velkým sportovním firmám, jako je Nike, Adidas, Reebok nebo Under Armour, či výrobcům doplňků stravy, které jsou při posilování hojně využívány. Právě tyto firmy pak oslovují vysportované a na Instagramu populární jedince a za propagování svých výrobků nabízejí mnohdy až nepředstavitelné peníze. 

Snadný přivýdělek

Vydělávat svou postavou se rozhodla také dnes třiadvacetiletá Jen Selterová, která si před lety vyfotila své vysportované pozadí na Instagram. Její fanoušci lajkovali tak mohutně, že Jen začala postovat další fotky. Její publikum na Instagramu a Twitteru se rapidně zvětšovalo, a tak netrvalo dlouho a ozvali se jí přední výrobci sportovních potřeb či fitness doplňků stravy. 

Dnes má Jen na sociálních sítích desetimilionové publikum. Za jedinou fotku, kterou vypustí do světa, dostává od sponzorů až 60 tisíc dolarů, tedy zhruba 1,5 milionu korun. Jen také v minulosti přerušila studium vysoké školy, aby se naplno mohla věnovat budování vlastní značky. Má smlouvy s několika sponzory v podobě světoznámých sportovních značek. 


Získat si tak mohutné publikum na Instagramu samozřejmě není jednoduché. Fitness modelky i modelové celý den dřou na svém vzhledu, jakmile se však dopracují ke slušnému počtu followerů, jsou nabídky sponzorů téměř jistotou. 

Instacelebrity

Další známou fitness modelkou na Instagramu je Ana Cheri. Playboy modelka měsíce října propaguje na Instagramu Shredz, tedy značku doplňků na hubnutí. Podle loňského článku britského deníku The Sun činily její příjmy z oblíbené sociální sítě zhruba 76 milionů korun. 

Zatímco ženám obecně stačí k popularitě na Instagramu několik fotek výstřihu či pozadí, muži si svou slávu musí opravdu vydřít. Ve světě se to daří například Lazaru Angelovovi. Známého bodybuildera sleduje 4,8 milionu lidí. Daří se ale i mladíkům, jako například dvaadvacetiletému Jeffu Seidovi, který má na Instagramu 2,4 milionu followerů, nebo sedmadvacetiletému Marcu Fittovi (1,4 milionu fanoušků).

Ještě o stupeň nad nimi však stojí jiný velikán – a to doslova – Dwayne The Rock Johnson. Známý americký herec, zápasník a bodybuilder má na Instagramu 76,9 milionu fanoušků.

Česká scéna

Výdělky Čechů na Instagramu nejspíš nikdy nebudou ani zdaleka dosahovat takových sum, jako ve Spojených státech, poměrně slušně si přivydělat lze ale i u nás. 

Osmadvacetiletý profesionální bodybuilder Milan Šádek má téměř 27 tisíc sledujících, Jen o dva tisíce méně lidí pak sleduje českého strongmana Jiřího Tkadlčíka, stejně jako bikini fitness profesionálku Danielu Bečkovou. 

A jaký je váš názor na instagram?


Text: Oliver Sálus

Diskusní fórum

reklama
reklama
reklama